2014. május 15., csütörtök

Március 15. Tenyészszemle, Portelek

Agyaltam agyaltam korábban, hogy elvigyem-e Naftát, hisz lesz közelebb is, de aztán úgy voltam vele, hogy csomó kölyköm gazdija jelezte, hogy jönnének, meg Dóri is jött volna Csirkével (Csirke Grappa otthoni neve, azt nem tudom miért, talán amiért Nafta otthon csak Kukac) úgyhogy egész kellemes kis napnak ígérkezett. Természetesen én sosem úszom meg valamilyen természeti katasztrófa nélkül (amibe a borderek hülyeségei is beletartoznak) Klubvacsira tükörjégen érkeztem ugyebár vörös vagy piros vagy tudom is én milyen riasztásban, itt meg akkor volt az a bitang nagy szél, ami esélyesen fújhatta volna el az egész rendezvényt :D Szintén valami szép színű riasztás volt akkor, talán narancssárga, nem emlékszem. 

Portelek amúgy hasonló hely az elhíresült Tápióhalálhoz (Tápiószentmárton, de nekünk már csak Tápióhalál, mert hozzánk képest a halál izéjén van, nem akarok csúnya szavakat használni egy nyilvános blogban :D) Tápióhalálban egyszer egy terelős, frizbis szemináriumon vettünk részt, úgy hét évvel ezelőtt. Na Portelek is a halál izéjén található, ráadásul különböző Tápióizé nevű falvakon is keresztül autóztunk arra felé menet. Szabina jött velem megint. Amúgy jól elszórakoztunk az úton, nálam olyankor mindig szól a zene, ha eszünk, akkor alap, hogy Fly nyála folyik végig a jobb vállamon, de már megszoktam :) Az mondjuk eléggé érdekes volt, hogy ünnepnapon, hétvégén, csomó helyen égették fel az út melletti gazos részeket, nem hiszem, hogy mind véletlenül csak meggyulladt volna... Volt olyan, ahol sűrű füstben kellett menni néhány 10 métert, de olyan sűrűben, hogy SEMMIT az égvilágon nem láttam az útból... mondtam Szabinának, ha itt nem halunk meg, akkor máshol már tuti nem fogunk. Annyira nem nyugodott meg... Próbáltam csak egyenesben tartani a kormányt amerre az utat sejtettük, és lassan menni, és remélni, hogy az esetleges szembejövők is ezt teszik. 

Aztán csak odaértünk :) Voltam már tavaly ott táborozni, úgyhogy szívmelengető volt látni az ismerős utakat, épületeket aztán később embereket is :) Megdöbbentem milyen sok autó és kutya és ezzel együtt persze ember is eljött! Mondjuk 3 rendezvény volt egyben, főtenyészszemle 3 bíróval, karakterteszt collienak, aussieknak, egyebeknek, és terelőösztönpóba. Meg hát Portelek a pesti népeknek nincs nagyon messze, gondolom családi programnak sem volt utolsó. 

Persze amint meglátták az ismerősök a nyakamban fityegő Nikont, már meg is szálltak, hogy nekem is, nekem is fotózzál, de nekem is :D Mondtam vazz tépjetek sorszámot :D De azért elkezdtük, Kata kutyáival, a collies csapattal,  mert ők voltak kéznél. Persze nyígtam, hogy nincs fény és a szél miatt is olyan izé, és féltettem a masinát is,mert repkedett a por meg a homok, de nem kicsit, de azért szorgalmasan nyomtam a gombot. 

DSC_7006_1.jpg

DSC_6992_1.jpg

DSC_6980_1.jpg


Egészen jók lettek a körülményekhez képest. A fenti linken meg tudjátok nézni a többit, mindenkiről minden képet nem akarok hozni, mert minek. A collies csapattal még jól elbeszélgettünk, mikor is rám telefonáltak, hogy te, hozzad már az állatodat tenyészszemlére :D Szóval rohantam, Fly közben ott maradt labdázni Katáékkal. Egyrészt ismeri a terepet, eltöltött már ott pár napot, amikor táboroztunk tavaly, másrészt esze ágában nem lenne ott hagyni a falkát, engem, úgyhogy nyugodtan ott hagytam, hadd szórakozzon, mi meg téptünk Kukaccal előre. Bevittem a körbe, megmutatta magát, aztán legnagyobb meglepetésemre tenyésztésre javasoltat kapott. Mindhárom bíró egyet értett ebben. Jó lett volna, ha addig már megvannak a szűrései, mert akkor megkapta volna a tenyésztésre kiemelten javasoltat, de még kiskorú volt. Sebaj ez később pótolható, és amúgy is csak egy papír, amiket én nem igazán értékelek, csak megcsináljuk, mert kell. Azért rettentő jólesett az egyik bírótól, hogy azt mondta, hogy ha minden border így nézne ki, azért ő elgondolkozna rajta, hogy tartson egyet :) A mozgását külön megdicsérték a jószágnak, mert tényleg úgy mozog, hogy feje, farka lenn, hátvonala nem mozdul és enyhén íves, gyönyörű látni, itthon is sokszor belefeledkezek simán sétán is... és ő már 3. generációs WW <3

Flyról közben el is feledkeztem, de egyszer csak megjelent, boldogan és hulla fáradtan :) Imádom ezt a kutyát, önálló, okos, feltalálja magát... itt épp kinézte magát a bordertársaság legpasisabb (legmagasabban tartott farkú) tagját, és 13 évét nem szégyellve játékra hívta :)

DSC_6894_1.jpg


Itt pedig rettentő elégedett magával, és a colliektól ellopott labdák számával. Még az a szerencse, hogy a szájába egyszerre csak egy fér, így tartalékolni nem tudja magának a lasztikat. :)

DSC_7173_1.jpg


A tenyészszemlére még elhozta R.Laci Truthot is, akit nem láttam amióta elvitte, szóval örültem neki is. Tenyészthetőt kapott, ösztönpróbára nem hozta Laci, egyrészt ráér, másrészt meg minden nap juhokkal dolgozik, valószínűleg el tudom hinni neki, hogy tud terelni is :) Szóval ő Darinka keresztlánya, Naked Truth at Wendigo's Wind a linken több kép, itt most csak pár. Ő eleve nem showkutyának készült, nem is úgy néz ki, de korrekt kis szuka, pimasz arca van, és cuki természete. Coca utolsó almából, Darwin az apája. Hát, van egy cseh pasi, akit el tudok képzelni hozzá...

DSC_7055_1.jpg

DSC_7048_1.jpg

DSC_7040_1.jpg


Mint említettem, lejött Dóri is Csirkével, Gabi közreműködésével, akinek szintén van köze némi WW kutyákhoz. Persze szerettünk volna az egyszer majd lehetséges álompárról közös fotókat, hát a szél miatt ennyi sikerült:

DSC_6935_1.jpg

DSC_6940_1.jpg


Itt tűnt fel először, hogy Nafta szőre milyen sárga, ezt egyszerűen nem tudtuk belőle kifürdetni, szerintem a karotinban gazdag kaja miatt, mert ha csak a lába lenne sárga azt mondom dzsuva, de a gallérja is az. Mondták, hogy hagyjam abba vele a hús etetését, de majd bolond leszek néhány kiállítás miatt száraz kajával tömni a kutyát, mikor friss húst is ehet... Különben is fekete-sárga border amúgy sincs még :)

Grappát amúgy ösztönpróbázni hozta az anyja, az összes képe itt van de néhányat mutatok is. Ügyes volt a jószág nagyon, tetszett amit művelt a barikkal. Előtte már rendesen rá volt kattanva a birkatémára, a lécekre állva bámészkodott befelé, és izgult :) Róla is készült pár kép persze terelésen kívül is.

DSC_7068_1.jpg

DSC_7065_1.jpg

DSC_7022_1.jpg

DSC_6906_1.jpg

DSC_6903_1.jpg


Dóri persze hozta magával a másik kutyáját is, aki az L alomból Love Actually, azaz Windy (Wíííí, Windián) és ha már ott volt poénból ő is teljesítette az ösztönpróbát :) Nem is rosszul. A szél neki is elég jól állt, különösen ami a füleit illeti :) Meg hát anyja csinál vele mindenféle trükköket is, ügyes kis kutya :)

DSC_7057_1.jpg

DSC_7059_1.jpg

DSC_6916_1.jpg

DSC_6968_1.jpg

DSC_6962_1.jpg


Ott volt még Maszat is a K alomból, akinek az apja Dante, ezt nem is nagyon tudja letagadni, annyira hasonlít rá mindenben, csak még talán erősebb is, mint az apja. Maszat először látott barikat és elég lájtosban nyomta a terelést, de azért neki is sikerült a dolog, voltak szép megmozdulásai a barikra, de azért a tereléstől még messze van. Mondjuk valószínűleg másodszor már sokkal határozottabban menne. Gyakran látom ezt olyan kutyáknál, akikkel sokat foglalkoznak, hogy a gazdától várják a segítséget, hogy most mi is van, Diesel is ilyen, őt is kellett biztatni, hogy mehetsz, tényleg szabad őket hajkurászni, hát azt hiszem Maszat is ilyen. Ja amúgy a neve: Kama Sutra at WW :D

DSC_7035_1.jpg

DSC_7034_1.jpg

DSC_6970_1.jpg


Majdnem Coca gyerek találkozó is lehetett volna ez, hiszen az N és a K alom után egy I betűs gyerek is ott volt még, Inuyasha Sama at WW "Meido" (apja választotta a nevét :D ) Ő csak kijött látogatóba, nem indult sehol, de én nagyon örültem neki, nem láttam őt sem ezer éve:

DSC_6955_1.jpg

DSC_6945_1.jpg


Aztán még egy eb akit fotóztam, nem WW de utód, Monty gyerek, Lengyelországban született, de most Magyarországon él, Gethsemane's Son Ciriline azaz Mokka. Amikor ő picike volt, nekem gyanús volt, hogy kék sable, de nem hitte el senki, ahogy mást máskor sem, aztán csak igazam lett. Mert kék sable. A képek nem egészen adják vissza a kontrasztok miatt, de élőben egészen szép palaszürke a maszkja és az orra is. Örültem, hogy találkoztunk vele, igazán helyes kis kutya!

DSC_7091_1.jpg



A végén amikor már untuk nagyon a szelet, még Gabival és a fiával Benivel szerettünk volna fotókat Naftával :) Nem is sikerültek rosszul :)

DSC_7116_1.jpg

DSC_7130_1.jpg


Többi a linken. Mire a fotózások végére értünk, lefagyott a kezem, meg éhes voltam nagyon, de elvileg volt valami bográcsos cucc, igen ám, de addigra elpakolták. No nembaj, azért mi csak utánajárunk a dolgoknak :) Így is lett, a forró leves vagy mi igazán jólesett a hideg szélben. Utána nem sokkal mindenki elkezdett hazafelé cuccolni, hát mi is. Jólesett az autó melege és szélmentessége a hosszú úton.

Összefoglalva:

Tenyésztésre javasolt:

Original Prankster at Wendigo's Wind "Nafta"

Tenyészthető:

Naked Truth at Wendigo's Wind "Truth"

Sikeres terelő ösztönpróba:

Kama Sutra at Wendigo's Wind "Maszat"
Love Actually at Wendigo's Wind "Windy"
Flying Heartbreakers Keiko The Movie Star "Grappa" (Csirke)

Jó volt na! Köszönet a WW gazdiknak, hogy eljöttetek :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése