2014. május 15., csütörtök

Március 14-16. első rész :) Azaz 14.-e

Vállalkozó lettem, vagy mi, vagyis még nem, de elindítottam a folyamatot, voltam könyvelőnél. Az más tészta, hogy még gyakorlatilag semmit nem tudtam intézni időhiány miatt, de most márjó lesz összekapnom magam... A kutyázás miatt váltottam ki részben, mert a NAV nagyon rászállt erre az egész tenyésztésre, de sehol egy hivatalos állásfoglalás, hogy hogy is lehetne csinálni ezt úgy, hogy mindenki jól járjon. Nekem egyre inkább az jön le, hogy ezek a szakbarbárok ott fenn qrvára nem tudják elképzelni, hogy mi az a tenyésztés, és nem tudják megkülönböztetni a tenyésztő és szaporító fogalmát, kizárólag azt látják, hogy x darab kölyök x befizetett forint... ráadásul a kutya nem egy egyszerű lény olyan szempontból, mint az éves adózás. Nekem sem volt 15 hónapja kölyköm ergo egy évig bevételem sem, csak költöttem rájuk. Na most ezek fenn majd megkérdezik, hogy akkor mégis mi a lófasznak csinálom, ha ennyire nem nyereséges. Nem értik meg, hogy hobbi és tényleg nem értik meg, nem egy helyről hallottam vissza ebből származó balhékat. Ki fog ráfaragni megint? A becsületes tenyésztő, akinek minden kutyája regisztrálva van, a disznóólban szaporítók közül meg majd jó esetben elcsípnek egyet kettőt, de mivel megvan a kiépített kamionos szállítási rendszerük, regisztrálva meg sehol nincsenek, majd szépen felvirágzik a szaporítás, mert a tenyésztést ellehetetlenítik... Nem tudom mi igaz belőle, de ismerősnek azt mondta a könyvelője, hogy a külföldi számlákat (ergo legdrágább genetikai szűrések, külföldi kiállítások, külföldi fedeztetés) el sem számolhatod... No de majd meglátjuk. Ki fog alakulni azt hiszem, nekem picit talán egyszerűbb lesz, hisz belevettem a kozmetikát és a kutyakiképzést is, ne legyen már felesleges a tanfolyamokba ölt idő, energia és nem kevés pénz. Egyébként gondolom ezzel kapcsolatban mindenkinek megvan a véleménye, szóval lehet osztani kommentben a tapasztalatokat, meglátásokat. 

De lássuk a hosszú, kutyás hétvégét :) Csütörtökön (13.-án) mentem volna haza, amikor is egy hülye vaddisznó úgy gondolta, hogy pont az én kocsim előtt akar meghalni. Előtte nap hoztam el az autót a szerelőtől, mert kicsit szorult a fék és úgy nem akartam hosszú távon használni nehogy baj legyen. Már épp lassítottam körforgalomnál amikor megláttam a négy disznót az úton áthaladni, satufék, majdnem sikerült is megállni, az utolsónak a hátulját kapta el az autó. Még átfutott az agyamban, hogy inkább nekimegyek és törjön a kocsi, mint hogy elrántom a kormányt és és a kocsival együtt török hat kutyával... csattanás, zakatoló szív, adrenalinlöket, aztán ültem és vártam, hogy tuti nagyon messze legyenek már a disznók... megnéztem amennyire a sötétben tudtam a kocsit, igazából annyit láttam, hogy a lámpa totálkáros, máson nem látszott sérülés, meg a sár amit a disznó rákent a lökhárítóra... azt hiszem elég nagy mákom volt... mindenesetre az index nem működött, a fényszóró meg a Holdat kereste, így inkább visszafordultam vele, és írtam a szerelő csávónak, hogy a kocsi szeretné igénybe venni még egy kicsit a vendégszeretetét... felhívott, éjjel fél 12kor, hogy mi történt, mondtam audi kontra disznó...
Így nézett ki...



Ami ezután történt az nagyon sűrű volt, ugye én aznap már otthon szerettem volna lenni a másnapi kozmetika miatt, ami várhatóan kitartott volna egész nap. Másnap felvittem a kocsit a telepre, megcsodálta mindenki. Igazából nagy masszív vas, egy karcolás se volt a motorháztetőn, se a lökhárítón, csak a lámpa tört szarrá, és a disznósörték ott figyeltek a sáron. Kivétel nélkül, mindenki megkérdezte, hogy a disznóból pörkölt lett-e vagy elment... nem is értem én ezt... a kocsit elvittem a szerelő csávóhoz, de előtte Laci mondta, hogy vigyem a Pözsót csak vigyázzak rá meg magamra. Így aztán a sok doboznyi bepakolt cuccot kipakoltam a telepen, mindent ami nélkülözhető volt, mert a lehajtott üléses kis 206osba épp, hogy a kutyák elfértek. Kedves volt Lacitól, hogy odaadta, amikor tudta, hogy hat nyálas, szőrös, büdös állat fog benne utazni... mégis vihettem. 

Ez az egész disznós ügy csak azért volt kellemetlen, mert aznapra meg volt beszélve Sopronban a kozmetikus barátnőmmel, hogy viszem hozzá a hat kutyát 9-re, és később csatlakozik hozzánk még egy Necco kölyök és két elhanyagolt collie, akiket azért nem tudunk 1-2 óra alatt megcsinálni. Plusz 11-re időpontom volt  Logannal és Naftával vérvételre és Logannel röntgenre is. Szóval elég kellemetlen lett volna mindent lemondani, ha már elkértem magam pénteken melóból is, Zsuzsi meg szabadra hagyta azt a napot a kutyáimnak, neki is elég nagy kiesés lett volna. Előtte este még Gábornak (egyik állatorvosunk) is írtam, hogy mi a helyzet, ő azt mondta nem gond, de írtam neki, hogy megyek, csak nem biztos, hogy időre odaérek. Szóval eléggé időben kiszámított volt a helyzet aznap :) Hazafelé Lövőn még felvettem Szabinát, nála egy Jessie kölyök él aki nem ismeri, a tricolor Dylan. Ő előtte írt nekem pár nappal, hogy hadd jöjjön már el nem akar otthon üldögélni. Ó hát mondom gyere legalább segítesz :) Egy órát késtünk Zsuzsitól, de ez nem volt olyan nagy baj, mert közel lakik a kozmihoz, szóltam neki kb. mikor leszünk ott, így nem kellett várnia. Mivel már majdnem 11 óra volt, kitettem a 3 mamzit és Dieselt Zsuzsinál, mi meg mentünk is tovább az állatorvosokhoz. Épp leparkoltam, amikor csörgött a telefonom, Gábor hívott, hogy megyünk-e, mondtam, hogy 3 perc és ott vagyok :) Bementünk, majdnem azonnal vihettem is be Logant, aki leült és nézett ki a fejéből, hogy ő most itt biztosan meg fog halni, mert két idegen PASI van a közvetlen környezetében. :D Gábor leült mellé a padlóra és hagyta Logant oldódni kicsit, megmutatta neki a sztetoszkópot, meg a gyógyszert amivel altatni fogják, soha sehol ilyen kedves bánásmódot nem láttam még állatorvosnál (de Győrben, a szabadhegyi állatklinikán, de máshol nem), mindig az volt fogja meg a fejét (nehogy szerencsétlen vadállat border collie letépje a kart aki tűt szúr a vénájába, vagy a fenekébe) aztán belevágták az altatót, aztán kész. Itt nem. Amikor a kutya megnyugodott, akkor kért meg a doki, hogy tegyük fel az asztalra. Átöleltem a kutyát, hogy biztosan nyugton maradjon, de igazából meg se moccant amikor lenyírták a lábát és megkapta az altatót. Lefeküdt, elaludt, huhh szar volt ezt látni ahogy összecsuklott... akkor kimentünk, hogy ameddig röntgenezik ne legyünk már láb alatt. Elég sokáig tartott, csípő, könyök vállröntgent is kértem, meg hát nagyon alaposak. Aztán szóltak, hogy bemehetek a kutyához. Vastag petbeden feküdt a földön, néztük ahogy lélegzik, mondták, hogy nagyon hirtelen fog magához térni, legyek ott vele. Aztán ameddig Naftától vért vettünk Logan horkolni kezdett, de olyan hangosan, hogy Szabina hallotta kinn a váróban :D  Aztán Logan egyszer csak felkapta a fejét, mintha csak aludt volna, igaz még 2-3 percig csak feküdt és nézett bambán, hogy mi van :D Mondták a dokik, hogy innen addig ki nem vihetem, ameddig a saját lábán nem tud menni, újabb pozitívum!!! :) Kérdezték akarom e én is a röntgeneket, mondom naná, úgyhogy nekem is ki lett írva DVD-re az egész, és egy  másik példány is ami megy majd az MKOE-hoz. Az összeg amit ott hagytam, messze kevesebb volt, mint előtte pár évvel Diesel röntgenjei, ezen is igencsak elcsodálkoztam. Mondjuk lehet, hogy a digitális röntgen olcsóbb, mint a sima filmes, mindenesetre örülök, hogy ennyiből megvolt a dolog.

Kutyákat betettük a már akkor is rettentően kiszőrösödött pözsóba, és irány vissza Zsuzsihoz, aki addigra már megfürdette a négy kutyámat és elkezdte lenyírni az egyik colliet. Nekem a szívem megállt ezt látva, hisz azt mondtam a gazdájának, hogy kibontjuk. Aztán mondta Zsuzsi, hogy ő megmondta, hogy ezt nem hajlandó bontani. Akkor haragudtam rá kicsit, de lehet én is azt mondtam volna később, hogy akkor nyírjunk, mert szegény öregfiúnak (12-13 éves) a hátán nagyon be volt a bőre gyulladva és nem tudja tartani a vizeletét, szóval így könnyebb tisztán tartani a későbbiekben. Van pár képem a kozmiról is, de csak a kisebb kártya volt a gépben, a másik a kocsiban, az meg elég véges volt, így erről a kutyáról csak előtte képem van, utána nincs..

DSC_6868.JPG


Mikor jött érte a gazdája egyből a dokikhoz irányítottuk a bőrgyulladás miatt. A másik collie kevésbé volt rossz állapotban, őt simán ki tudtam kefélni, majd kétszer megfürdettem, aztán meg is szárítottam. Őt teljes egészében én csináltam meg, Szabina segített fürdetni, de annyi. Jó érzés volt kozmetikázni megint. Az összeset én szárítottam meg, az enyémeket és a colliekat is, Zsuzsi meg fürdette őket és lenyírta az idős colliet. 

Mutatok azért pár képet még:

Ő a fiatal collie, Mandy, fésülés előtt.

DSC_6866.JPG


fürdés közben:

DSC_6880.JPG


és megszárítva készen és gyönyörűen:

DSC_6889.JPG

Mamzi szárad:

DSC_6876.JPG


Bal oldalon a lenyírt jobb oldalon a kifésült collie szőr :) mennyiségben szerintem nincs nagy különbség :)

DSC_6872.JPG


Necco szárad, olyan fejet vág mintha épp ölném :D
DSC_6883.JPG


Dizi is szárad, ő amilyen kis hülye még ezt is élvezte :)

DSC_6885.JPG


Aztán pasik szárazon, Shadow aki Necco fia, és alatta Logan. 

DSC_6887.JPG

DSC_6891.JPG


Naftára sajnos már nem jutott hely az SD kártyán, pedig azon túl, hogy majdnem megölte magát a pórázzal és előtte majdnem megölte Zsuzsi amiért 15x ugrott ki habosan a kádból, aztán én is majdnem megöltem, mert nem szerette a szárítást és ahelyett hogy elviselte volna, rendszeresen megpróbált megpattanni az asztalról, szóval ezek után tényleg gyönyörű lett... <3 A kozmiról nem is mondanék most többet, a colliekat és Shadowt elvitte a gazdi, és mikor kész voltunk Szabinával mi is elmentünk hozzánk. Kutyákat kiengedtem futkossanak csak az egész napos nyugi után, kajáltak, én is kajáltam. Közben szólt Robi hogy kész az audi, szóval ki kellett találnom mi legyen :D A végső tervet a sült hekk elfogyasztása közben volt időm kitalálni, miszerint Laci menjen haza Pápára az Audimmal, mi meg elmegyünk és becseréljük a Pözsót az Audira Pápán. Igen ám, de akkor már minek jöjjek vissza, amikor a másnapi terv az Portelek volt, tenyészszemle és ösztönpróba, ami Pápáról még közelebb is van, mint tőlünk... Így aztán felhívtam Lacit előadtam neki a tervet, miszerint nála szándékozunk aludni :D Így is lett, Fly és Nafta jöttek velem, mert Fly kötelező tartozék, Naftának meg jelenése volt Portelken. Óvatosan, vaddisznómentes utat remélve jöttem vissza a lakásomig, a két ebet betettük a kennelbe, Szabina beparázott a sötétben, ez egy nagyon vicces sztori, de nem akarom égetni szegényt, de NAGYON beparázott, majdnem a lakásból se akart kijönni :D Aztán pedig kapaszkodott belém végig, mert a kutyák kennele füves, bozótos helyen van, Szabina meg mindenféle szörnyeket látott a bozótban. :D Úgyhogy sokat nem is időztünk, mentünk Pápára, zuhany, alvás, négykor kelés. 

Portelekkel folytatom :)


és ez itt a reklám helye, itt voltunk:

My Darling kutyakozmetika, Sopron



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése