2017. május 6., szombat

2017.03.07 - Nagyon vemhes Nafta és az S alom születése :)


Ezek a képek két nappal a kiskutyák születése előtt készültek, szegény már oltári nagy bálna volt, én végig hittem benne, hogy öt darab óriási kiskutya van benne, hiszen annyit láttunk az ultrahangon és az egész jól be szokott jönni. Igen ám, de nem most :D Volt aki rendesen elbújt a hullámok elől és nem látszott még akkor.

DSC_4629.JPG

DSC_4631.JPG


Ezek pedig előtte nap, mert azt hittem már végre lesz osztódás, de még akkor sem... Gondoltam, majd ameddig én dolgozom a gépnél, ő jól elfekszik a szőnyegen, de Naftának más elképzelései voltak a dolgokról...

DSC_4634.JPG

DSC_4636.JPG

DSC_4638_.jpg


Az első kiskutya:

Aztán végül 8.-án indult meg a szülés, már délután, az viszont elég hirtelen.  Konkrétan 15:37-kor láttam rajta az első erősebb fájásokat, gyorsan leköltöztünk a más készen álló elletőbe, és 15:55-kor kibújt az első kiskutya, 280 g születési súllyal és akit mikor megláttam, bevillant egy beszélgetés Renivel, miszerint egyszer kell neki egy kis szuka, akinek félig fehér a feje, és barna a szeme. Amint letisztogattam és megnéztem alaposabban a kiskutyát, csináltam is egy képet, és küldtem Reninek :D Kissé kiakadt, és írt vissza, hogy legalább még szuka is? Mondom igen :D Majdnem azonnal eldőlt, hogy kell is neki a kölyök, bár aztán nem is az első, hanem majd a negyedik kiskutya, aki még fehérebb volt :D A kiskutya később a Shook Me All Night Long at Wendigo's Wind nevet kapta, a hívóneve Mása lesz, de ezt akkor még nem tudtuk, meg azt se melyik kié lesz. De inkább leírom itt egyben, mintegy bemutatva a kiskutyákat, meg azt, hogy miről kapták a nevüket :) A név pedig azért, mert eddig csak egy ilyen fehérke született nálam, és igazából vártam, hogy lesz, mert Monty és Nafta is szép nagy fehér csíkkal rendelkeznek, de azért mégis sokkolt kicsit a látvány :D de amúgy meg egy klassz kis AC/DC szám ez. Hallgassátok is meg ide kattintva mert jó :D  A gazdi még annyit fűzött hozzá, hogy reméli, nem lesz olyan rossz kölök, mint a névadója, a Mása és a medve című rajzfilmből :D De... sőt, rosszabb lesz :D De nem baj, nem első kutya lesz, a gazdájának már van egy idősebb bordere a H alomból :)

DSC_4664.JPG

DSC_4683.JPG

DSC_4667.JPG


A második kiskutya:

Mása után elég sokat váratott magára, csak jó másfél órával később, 17:33-kor született meg, a kis hátsójával előre, 300 grammal. Kék-fehér kiscsaj. Születése pillanatától gazdis, ő megy ebből az alomból egyedül külföldre, a gazdija már régóta vár rá. Gyönyörűséges kiskutya, már az első, egy hetes teszten is látszott, hogy domináns, akaratos, erős egyéniség, ha most lett volna lehetőségem megtartani, szukát szerettem volna, és nem vártak volna rá régóta, akkor ő lett volna a kiválasztott, még annak ellenére is, hogy kék...  A neve Smoke On The Water at Wendigo's Wind "Smoke" mégpedig egy Deep Purple nótáról kapta a nevét, Beni gazdi keresztgyerekeként, és hát illik is rá, mert a bundája is füstszínű, szóval hallgassátok meg ezt is itt :)

DSC_4690.JPG

DSC_4699.JPG

DSC_4704.JPG


A harmadik kiskutya:

Ő már lefelezte a várakozási időt, csupán háromnegyed órát kellett várni rá, viszont 350 grammal, farral érkezett 18:15-kor. A gazdája azt mondta nekem évekkel ezelőtt, amikor elvitték az I-almos kiskutyájukat, hogy majd az S alomból szeretne hozzá társat, mert már neve is van neki :D Nem gondoltam volna, hogy teljesen komolyan gondolja, de mégis :D Szóval ahogy Smoke, ő is első perctől gazdis. A neve Sesshoumaru Sama at Wendigo's Wind a gazdi kérésére, a hívóneve Maru lett. Aki pedig a társa lesz, az Inuyasha Sama at WW "Meido".  Nekem kicsit zavaros a dolog, mert nem vagyok otthon a manga rajzfilmek világában, de a két szereplő féltestvérek, ha jól értelmezem és valami kutyaszellem az anyukájuk. Na jó, aki szeretne belemélyedni, keressen jobban utána :D Ja ő is lány, és az első pár napban nem tudtam eldönteni, milyen színű, mert annyira picik a foltjai, hogy simán lehetett volna slate merle is de nem az végül. 

DSC_4715.JPG

DSC_4716.JPG

DSC_4719.JPG


A negyedik kiskutya:

Hát ő olyan volt, mint egy kis bobtail :D A kis fehér fejével, csak néztem, hogy ilyen aranyos nem is létezik a világon, de mégis :) Ő is tartotta a háromnegyed órát, 18:30-kor született 290 g súllyal. A későbbi tesztek alapján ő lesz Reni terápiás kiskutyája. Ő már a negyedik kutyáját viszi tőlem, már igazi nagycsaládosok lesznek, főleg, hogy még máshonnan is van két kutyájuk. Valószínűleg hasonlóképp nem normálisak, mint én... :D A kiskutya a Sexy Surprise at Wendigo's Wind "Nova" nevet kapta, mert ennyire fehér kölyköm még sosem született, de ez a kiskutya amit művel, hát nem lehet nem szeretni, és nem lehet nem figyelni rá 💖 💖 💖 Mivel a második teszten is maximálisan megfelelt, neki nagyon komoly munkája lesz. Terápiás kutyaként fog segíteni.

DSC_4722.JPG

DSC_4724.JPG

DSC_4727.JPG


Az ötödik kiskutya:

Az első kan! Már már azt hittem, lesz öt nagy szukánk és kész :) De nem így lett, hála az égnek, mert rájuk is nagyon vártak már. Az ő gazdija már a kölykök születése előtt is eljött, megnézte a kutyákat, beszélgettünk, és persze eljött a kölyköt meglátogatni is. 19:55-kor érkezett 350 grammal, azóta is ő a legnagyobb :) Már kezdtem megijedni, hogy nem lesz tricolor kölyök semmilyen formában, és agyaltam rajta, hogy vajon jók-e a színgenetikai ismereteim (jók!) amikor megjött Spy :) azaz Seventh Sense at Wendigo's Wind. A neve a gazditól jött, mert ez a kiskutya a hetedik élete során. Ő az alomban a legdominánsabb, leginkább apja, nem is való akárkinek, de az ő gazdija malinoison is tanult, így bátran oda merem adni neki, mellesleg alig várják :)

DSC_4733.JPG

DSC_4736.JPG

DSC_4753.JPG


A hatodik kiskutya, szintén egy merle tri kan, ő volt a legkisebb a 250 grammjával, 20:35-kor érkezett, így a végére egészen felgyorsultak a dolgok, pedig Nafta kezdett fáradni. A súlybéli lemaradást azóta természetesen behozta. A nevét szintén a gazdijelölttől kapta, akivel azóta kölcsönösen megegyeztünk, hogy mégsem kapja meg ezt a kiskutyát, de kb. másnap már gazdis volt újra. Saints Never Surrender at Wendigo's Wind a neve és Cash lett volna a hívóneve, de a dolgok jelen állása szerint Loki lesz. Nem szeretnék belemenni a visszamondás okaiba, néha egyszerűen az embernek hallgatnia kell a megérzéseire és kész. Nála a színkérdés érdekesen alakult, mert végig csak tri hordozónak tűnt, viszont 5-6 hetes korára beerősödtek a tanjegyei. 

DSC_4760.JPG

DSC_4765.JPG

DSC_4767.JPG


A hetedik kiskutya:

20:55-kor született, még egy kis szuka, 280 g, és nagyon halvány kis tri jegyekkel, szinte csak akkor látszott, amikor megszáradt a kicsi. Mostanra szépen megerősödtek a jegyei is. Ez a kiskutya is agyalós volt, hogy maradjon-e, de engem megölnek, ha még egyet megtartok és nem is akarok, hiszen Tigi és Vatra is nagyon fiatalok még. Ráadásul az ő gazdijának volt tőlem egy szintén tri kis szukája, aki sajnos túl korán ment el egy daganatos betegség miatt... :( Ebből az alomból ő a negyedik olyan kiskutya, aki már olyan családba kerül, ahol él vagy élt WW kölyök már. Azért ez jól tud esni a tenyésztő lelkének :) A neve Smells Like Teen Spirit at Wendigo's Wind "Barack" lett. Ez is egy jó kis dal, itt tudjátok meghallgatni.  Kis Barack pedig nagyon remélem, hogy hosszú és egészséges életet él majd családjával 💖 💖 💖

DSC_4770.JPG

DSC_4780.JPG

DSC_4786.JPG


Természetesen akadt olyan, aki első perctől beletrollkodott a fotózásba :) De nem bánom, Vatra imádja a kiskutyákat és ami meglep, Tigi is :)

DSC_4779.JPG



Nem felejthetem el még azt, hogy volt az ellésnek egy utolsó kiskutyája, aki nem volt szerencsés... Talán a súlya (430g) talán az, hogy farral érkezett, talán az, hogy túl sokára jött a hetedik kölyök után, nem tudom, de nem tudtam megmenteni. Már halva született ez a kiskutya. Óriási fekete-fehér kan lett volna, szegénykém egy percet sem kapott a világon...  :(  

DSC_4657.JPG


Szomorú ez, de sajnos előfordul, tenyésztői pályafutásom során ez a második alkalom, hogy halva született kölykünk volt, de talán ez nem is vészes, bár amikor ott vagy és tartod a kezedben és nem tehetsz semmit érte, akkor ez is nagyon soknak tűnik... de kesergés helyett inkább örülök a többinek, akik erősek, egészségesek, rosszak, mint az ördög, és nagyon szépek  💖 💖 💖


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése