2016. március 20., vasárnap

2015.10.24 Megszületett a Q alom

Már jó előre elköltöztettük Dieselt Timihez, ez már bevett gyakorlat, hogy ott nevelkednek a babák, ameddig olyan helyen dolgozom, ahol nem tudnék almot nevelni, vagy csak úgy, ahogy az a kölykökhöz méltatlan... úgy meg inkább akkor nem lesz alom. Na de minden megoldható, ez is. Timinél a kicsi kutyák hátsója fényesre van nyalva, a náluk gyakori tatárjárásnak és másik rakat kutyának köszönhetően pedig a kicsik szocializációja is tökéletes. De erről már írtam korábban is. A lényeg, hogy amikor Timi szólt, hogy leesett Diesel hője, akkor úgy gondoltam, még tökre ráérek, az előző alomból kiindulva. Erre Timi egyszer csak hív, hogy induljak Diesel már nyom. Mivan???? :o Kocsiba pattantam, és mentem mint az őrült, közben chat Timivel, és közben a fele alom már megszületett mire odaértem! Na de, ebből is megvan a tanulság. Ha egy sokat mozgatott, egészséges, korábban már probléma nélkül fialó szukánál 2 kölyök közt több mint másfél óra telik el, akkor ott valami gáz lehet. Mint az előző alomnál is, ahol 3-4 óránként jött nagy nehezen egy-egy kiskutya, pedig rásegítettem már egy kis gyógyszerrel is neki, plusz "energiaital" (szőlőcukros, vitaminos víz) plusz kálcium, és mégis nehézkes volt az egész. Aztán ultrahangra vittük Dizit, és kiderült a nehéz ellés okozója, egy hatodik magzat, aki már mumifikálódott Diesel méhében, és baromi nagy szerencsénk volt, hogy nem kezdett el bomlani, nem okozott vetélést, vagy még nagyobb bajokat... Még jó, hogy volt annyi eszünk, hogy megnézettük, bár valószínűleg úgyis kijött volna, de így volt biztos. (persze nem volt ilyen egyszerű akkor és ott oxitocint szerezni, én hülye miért nem vittem??? meg ultrahangra menni, meg egyebek, fáradtan, kimerülten, de nem akarom részletezni :) ) Gondolhattam volna erre, hiszen Jessie H almánál ugyanez volt, csak ott szimplán halott magzat, nem mumifikálódott, és ott a 9 kölyökből hét maradt meg. Egy eleve halott volt, miatta volt elhúzódó az ellés (mondjuk Jessie elég könnyedén vette, konkrétan lógott belőle a kiskutya, de őt inkább a nekünk hozott pizza érdekelte) illetve az utolsó későn született meg, így elpusztult. Ott is láttuk még mozogni az ultrahangon, kapott oxitocint, de neki már késő volt sajnos. Tenyésztői pályafutásom során ezen két alkalommal történt ilyesmi, soha nem halt meg máskor kiskutya. Na de vissza a Q alomhoz. Diesel alig 2-3 óra alatt kipakolta az öt babát, fel van írva mindenki születési ideje és súlya, csak lusta vagyok visszakeresni, és a kéken ragyogó alom láttán eszembe jutott, amit az apjuk gazdája mondott nekem pár nappal a szülés előtt, amikor szó volt róla, hogy remélem Beni hoz kéket, hogy "meglásd az alom négyötöde kék lesz!!!" Én csak röhögtem, de szerintem Móni boszorkány, hogy ezt így megjósolta, mert pontosan annyi lett kék! Ötből négy :) Íme az első hivatalos kép róluk :)

DSC_0347.JPG


Az elsőszülött kicsilány, aki, bár qrvára nem akartam kéket megtartani, azonnal belopta magát a szívembe... de ez későbbi sztori, társtulajdonba került, nézegesse más a színét, én meg nézegetem milyen gyönyörű :)


1stfemale1.jpg


Az első kan, akinek a gazdihoz kerülése elég érdekes lett a végén, bár így jártunk a legjobban :) Inkább egy kedves kolléga a parasztszakmából, mint egy hisztérikus tenyésztőtárs. Így nekem is elérhető marad a gyerek.


2ndmale.jpg


Ahogy ő is :) Ráadásul ide került hozzám nagyon közel, de ez is érdekes sztori, mert neki is más lett volna a gazdija :)


3thmale1.jpg


Ő meg a szőröske, akinek kissé fura a faroktartása :) No de sebaj, terápiás kisállat lesz belőle :)


4thmale1.jpg



Fura mód ő sem az eredetileg eltervezett helyre került :) Nem baj :) Az egyetlen fekete kölyök, aki jelenleg a növendék Naftára emlékeztet de NAGYON! Ami nem hátrány, sőt!


5thfemale2.jpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése