2013. szeptember 11., szerda

2013.09.07. Terelési képességvizsga és border collies találkozó, Dénesfa.





Láttam már korábban, hogy lesz ösztönpróba, agyaltam is rajta, hogy nincs még meg Dieselnek sem, Logannek sem és már Nafta is elmúlt fél éves, így ő is meg tudja már csinálni. Azt hittem, hogy ott lesz ahol tavaly is volt, egy jó kis terület Kapuvártól nem messze, én teljesen ebben a hitben voltam. Előtte pár nappal beszéltünk Szabinával, hogy nevezné Dylant versenyre, de nem tud hogy eljönni, jaj mondom nevezz nekem is mert én rühellem a papírmunkát, aztán cserébe elviszlek, így is lett. Bepakoltam az öt kutyát a kocsiba, aztán gyorsan felmentem Sopronba Naftakukacért, most a legcsúnyább az állat, szét van nyúlva, gebe, és álltak a fülei, néztem, hogy ez mi ez, miért vannak Logan féle radarjai a fején??? Megvárta még befejeződik a fogváltás, mindegyik megvan már neki, és utána döntött úgy, hogy felmereszti égnek a füleit. No de mindegy, Nafta után irány Lövő, felvettem Szabinát is. Dylan nagyon szép most nagyon tetszett és sokat alakult, nem az a minden kutyára kitámadó köcsög, mint volt, most Logant kellett fegyelmezni útközben, hogy ne mosolyogjon előre... mondjuk azért is volt hülye szegényem, mert Diesel tüzel és Logan úgy gondolja, hogy Diesel az övé, Diesel viszont nem így gondolja, mert bármilyen kannak áll mint a fűrészbak jelenleg, ez alól csak Logan a kivétel, akit mindig megtép, ha közeledni próbál. Pedig egyébként imádják egymást :) Labdázásnál Diesel lóg Logan nyakán, sétánál meg fordítva.


No de elindultunk Lövőről, ha Szabina nem mondja, hogy Tamaráék tanyáján lesz az ösztönpróba, akkor én lazán elmentem volna a tavalyi hely irányába, bár azt se találtam volna meg szerintem. Szégyen nem szégyen bizony belőttük a GPS-t, mert hiába vagyok helyi, azon a környéken nem nagyon szoktam mozogni, valahogy kimaradt, pedig nem rossz helyek vannak arrafelé. Kisebb-nagyobb viszontagságok árán oda is értünk, a parkoló viszonylag messze volt, nem akartam a sok kutyát kiengedni, nehogy szóljanak, hogy a pályára ne vigyük fel őket, nem tudtam elkezdődött-e már valami vagy sem. Így Diesel a kocsiban marad a többieket kikötöttem a vonóhoroghoz, hogy árnyékba is tudjanak vonulni, Dizire meg gyakran ránéztünk, nincs e nagyon meleg az autóban. 


Az ösztönpróba: Kökényesi Hajni bírált, szóltunk, hogy Dizi tüzel, így őt a legvégén akartuk bevinni, a versenyek után, de aztán úgy alakult, hogy letudtuk egyben az összes ösztönpróbát. Naftával kezdtem, mert épp ő volt a kezemben, ügyes volt, bár ez a szétszórtság és elkalandozás amit így serdülőként produkál, ez most is látható volt, de azért lelkesen futott a barik után, és terelte őket egybe. Logan már érdekesebb volt... le kellett volna fárasztanom előtte, mert túl lelkes volt és a terelőösztön néha már átment vadászatba, úgyhogy ordítottam vele egy sort, vele voltam a legtöbbet a pályán, gondolom Hajni látni akarta, hogy vadászik vagy hajt-e, de végülis sikerült ráncba szedni az állatot, bár mostanában alkalmi süket, amikor leragad egy egy Dieselpisinél és már 200 métert megyek a többiekkel előre mikor méltóztatik haladni utánunk... Diesel is ügyes volt, neki sem kellett sok idő :) Szóval most mindegyik saját kézben lévő kenneltagom ösztönpróbás :) már ideje volt, Diesel is Nafta is részt vett már terelőszemináriumon és terelőtáborban is, aztán az Élet nem úgy alakult, hogy eljussak velük a tesztre, de most ez is megvan végre. 


Ja a teszteket, kivéve persze a saját kutyáimat és a versenyt is végig fotóztam. Amint sikerül feldolgozni őket, hozni fogom a linket. 

Az eredmények: 

Hajnalka Kökényesi
Helyszín: Dénesfa Ideje: 2013. 09. 07. Bíró: Kökényesi Hajnalka TERELŐKUTYA KÉPESSÉGVIZSGA Felvezető neve Kutya neve Fajta Minősítés Deák Tünde Bad Boy at Brainiac Borders Border collie Megfelelt Deák Tünde, Takács Dóra Cinderella at Brainiac Borders Border collie Megfelelt Németh Mónika Original Prankster at Wendigo’s Wind Border collie Megfelelt Németh Mónika Follow the Road at Wendigo’s Wind Border collie Megfelelt Németh Mónika Evianne from Carolyn’s Home Border collie Megfelelt Szabó Tamara Baby Lou Border Northwest Hungary Border collie Megfelelt Szabó Tamara Borderton Surfs Up Border collie Megfelelt Szabó Tamara Awakening Miracle at Yonder Oaks Border collie Megfelelt Szalczinger József Prince of Sunlight Just For Me Collie Megfelelt Balogh Enikő Angie's Angels Fairy-Tale Collie Megfelelt
I. osztály Elért eredmény Felvezető neve Kutya neve Fajta Minősítés, pontszám I.helyezett Szabó Tamara Lucky For You Red Magnolia to You Border collie Kitűnő, 49 p. II.helyezett Szabó Tamara Yonder Oaks Barbie Girl Border collie Kitűnő, 48 p. III.helyezett Tölgyesi Szabina Hard Rock at Wendigo’s Wind Border collie Kitűnő, 42 p. IV.helyezett Tóth Róbert Flower of Old Hill Keaton Border collie Nagyon jó, 37 p. kizárva Tóth Róbert Flower of Old Hill Kylana Border collie
II. osztály Elért eredmény Felvezető neve Kutya neve Fajta Minősítés, pontszám I.helyezett Szabadi Judit Lilli Border collie Kitűnő, 86 p. II.helyezett Deak Tünde Borderguard No Problem Border collie Nagyon jó, 76 p.
III. osztály Elért eredmény Felvezető neve Kutya neve Fajta Minősítés, pontszám I.helyezett Patik Dóra Pásztortűz Csillaga Chivas Border collie Nagyon jó, 71 p.


Dylanre rettenetes büszke vagyok, nagyon szép mozgással, nagyon jó ösztönnel terelt, volt néhány nem túl kontrollált bemozdulása, amiért nem is kapott túl nagy dicséretet, de összességében nagyon tetszett az állat :) Nagyon szépen mozog, azonnal feküdt, végig a barikon volt a szeme. 

Ösztönpróba után Szabina mindenképp haza akart menni és én is agyaltam, mert sok dolgom lett volna még, de Tamara és Tündi mondták, hogy maradjunk már tök jó lesz a kutyás találkozó, hova sietünk stb. Így abban maradtunk, hogy Szabinát hazaviszem én meg visszamegyek, nem bántam meg. Szegény Dieselt beketreceltük, nem is tetszett neki, hogy ő nem mozoghat szabadon a többiek meg igen, de aznap nekiállt csavarni a farkát az összes közelébe kerülő kannak, én meg nem akartam sem azt, hogy valaki véletlenül befedezze, sem a kantulajdonosoknak kényelmetlenséget, de aztán nem zavart senkit szegényem :) A többiek teljesen jól elvoltak. Jókat beszélgettünk, voltak ismerősök és ismeretlenek is :) Jópofa versenyek is voltak, pl. ki kellett menni egy területre, ahol kis zacskókban kutyás ajándékok voltak elrejtve, rögtön megtaláltam ötöt, amiből egyet odaadtam Engienek aztán nem is nagyon kerestem tovább, nem akartam nagyon pofátlan lenni, találjanak a többiek is. Fly annyira tündér volt, megtalált vagy kettőt hármat és hozta őket oda, hogy nézd gazdi ebben labda van!!!! Édesem, annyira szeretem <3

Aztán volt olyan, hogy a kutyát kellett tolni egy kullóban, az volt a lényeg, hogy nyugton maradjon a gazdi pedig gyors legyen, egy bálát kellett megkerülni. Voltak érdekességek itt is, némelyik kutya baromira élvezte a kullóból ki és beugrálást :) Flyjal mentem, ő nyugton maradt :) Akinek a kutyája nem, azzal mehetett ember is csak hát az lényegesen nehezítette a kulló tolását vagy húzását :)

Aztán volt klikkerezés, emberekkel :) na ez vicces volt, Engievel voltunk egy párban és papírlapon kaptuk a feladatot :) Engie volt a kutya, 45 másodperc alatt klikkereztem be neki a "hajolj meg"-et, azt hiszem a miénk volt talán a legjobb vagy az egyik legjobb idő :)

Volt még akadálypálya szalmabálákból, Fly nagyon igyekezett, de mégiscsak 12 és fél éves, nem fogom többet ilyenre engedni, mert összetöri magát. Nem foglalkozik a korával, mennyivel jobban állnak a kutyáink az élethez, mint mi magunk, de ez most nem is ide tartozik, csak sokszor gondolkodtam már rajta. 

Összességében 5. helyezettek lettünk a versenyen, ami nem rossz egy 12 és fél évestől, akit imádok <3

Volt még tombola is, azért vettem 20 darabot, mert a fajtamentésnek ment a bevétel, akkor meg miért ne, viszont ebből 7 nyert is, ami nem hátrány. Csomó kis Eukanubás mintacsomagot kaptunk, egy Eukanuba esőkabátot, kutyavitaminokat, bőr rágnivalókat, jutifalatokat, labdákat, labdadobálót, sünit, és az egyik fődíjat :) amiben szintén kutyás cuccok és egy üveg eperbor volt :) A nagy hátizsákomba alig fért bele a sok-sok ajándék, örülnek neki az ebek, mikor kapják :)

Ja, Karina azt mondta Naftáról, hogy ez a kutya mindig zabál valamit... eltűnt szem elől, kiabáltam neki, erre megjelent egy fél kenyérrel a szájában...

A verseny fotóiból pedig elvileg jelent meg a Kisalföldben, de még nem láttam. Félreteszik nekem otthon és majd bemásolom. Hát ennyi nem bántam meg, hogy ottmaradtam, köszönöm a lányoknak az invitálást, nagyon jól éreztük magunkat. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése